1 Haziran 2010 Salı

Pınar Kür - Asılacak Kadın

"Her gerçeğin iki yüzü vardır; bir görünen bir de görünmeyen." diye yazıyor kitabın arkasında. Ve gerçeğin görünen yüzüyle başlıyorsunuz okumaya... Önce küçücük bir üçüncü sayfa haberi karşınıza çıkıyor. Yalı cinayeti davası sonuclanmış, sanıklardan Melek Ebruzade için kalem kırılmış, genç aşığı Yalçın Özveren ise ömür boyu hapse mahkum edilmiştir. Sonra davanın yargıcı sözü alır birinci bölümde. Karşılaştığınız yargıcın kendi iç pisliğidir. Ve o kararını çoktan vermiştir... Melek'i görür görmez... Gerçek bu mudur acaba?


İkinci bölümde, dava boyunca ağzını açmayan, kendini savunmayan Melek'i dinleriz. Cahil, ezilmiş, kullanılmış bir kıçocuğu... Üçüncü bölümde de "genç aşık", kendince Melek'i kurtarmak isteyen, kurtardığını sanan Yalçın konusur. İşte bu iki bölümde mideniz bulanır. Zaten gerçekler hep mide bulandırmaz mı? Melek'e yapılanları okudukça insanlığınızdan utanırsınız. Peki en fenası ona yapılanlar mıdır? Daha fenası şudur kanımca:


"O ilk anda bana en korkunç gelen Melek'e yapılanlar değil de, bunu birçok kişinin yapabilmesi, birçok kişinin de yapılmasına göz yummasıydı sanırım. Genç bir kızın, zavallı, korunmasız bir kızın bir zorbanın sapıklığına kurban edilmesine bunca kişi katkıda bulunabiliyor, bunca kişi de olayı uzaktan, rahat rahat seyredebiliyordu. Olacak, akıl alacak şey miydi bu?"


Dahası var. Bu kitap "ar ve haya duygularını incitmek ve cinsel tahrik amacıyla yazılmıştır." gerekçesiyle mahkemelik olmuştur. Düşenebiliyor musunuz? Böylesi - ki bence ahlakçı - bir kitap bununla suçlanıyor, suçlanabiliyor bu ülkede. Bu bence su demek: Melek'e yapılanlara yol açan sapık zihniyet devam ediyor. Hem de nerede?


En fenası bu!

Everest Yayınları, 2004

Pınar Kür
1945 -

9 yorum:

  1. Şu anda Pınar Kür'ün "Bitmeyen Aşk"ı var. Şİmdilik harika gidiyor, bunu da listemem aldım, çok güzel bir kitaba benziyor. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  2. Bitmeyen Ask benim de okumak istedigim, listemde olan kitaplardan biri. Asilacak Kadin yazim teknigi de ilginc olan bir roman. Kesinlikle okuyun derim.

    Bu arada Kürk Mantolu Madonna'yi okudunuz mu? Umarim begenmissinizdir.

    YanıtlaSil
  3. Evet okudum ve size çok hak verdim. Yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. Fazla söylenecek ve yazılacak birşey yok. Muhteşem bir anlatım. Harika bir aşk. Teşekkürler bir kez daha.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Oklap,

    Daha çok yazsanız, sizi daha çok okuyabiliriz. Dileğimiz budur:)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Kitap Kurdu,

    Cok sevindim begendiginize. Gercekten hakkinda bir seyler söylenmesi kolay olmayan bir roman benim icin. Varsin böyle olsun. Böyle olmasi Kürk Mantolu Madonna'yi daha da özel kiliyor bence.

    Sevgili Meral,

    Tesekkür ederim yorumunuz icin. Aslinda okuduklarim, hakkinda bir seyler karaladiklarimdan daha fazla. Mutlaka sizin icin de bu böyledir. Ancak bu kadarina vakit ayirabiliyorum maalesef. Keske daha fazla yazabilsem. Ayni sey sizin icin de gecerli. Lütfen siz de bol bol yazin, paylasin...

    YanıtlaSil
  6. Pınar Kür bu kitabı bir gazete haberinden yola çıkarak yazmış. Olay büyük ölçüde gerçek yani.
    Yazarın burada kullandığı "bilinç akımı" tekniği de olayın farklı kişilerin gözünden nasıl göründüğünü anlatıyor.

    Bu kitabı özellikle hukuk okuyan arkadaşlara şiddetle tavsiye ediyorum. Yeni basım olanlarında Pınar Kür'ün, savcıya verdiği savunma dilekçesi de var.

    Ben de kitabı kendi bloğumda değerlendirdim. Sizi de beklerim.

    http://birazkitap.blogspot.com/2011/07/asilacak-kadin.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz için. ''Asılacak Kadın'' bence bilinç akışı tekniğinin yetkin örneklerinden biri bence. Okunmasını önereceğim kitaplardan biri.

      Sil
  7. Birazdan okumaya başlıyorum :)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails