29 Haziran 2010 Salı

Selçuk Altun - Yalnızlık Gittiğin Yoldan Gelir

"Ey Türk gençliği! Hem kitap okumazsın, hem de okuyanla alay edersin."

Geçen hafta işim gereği uzun sayılabilecek bir tren yolculuğu yaptım. Küçük bir Çek Cumhuriyeti kasabası Ceska Lipa'ya... Tren harekete geçti ve elbette başladım sayfaları çevirmeye. Varana kadar elimden düşmedi kitap. Öyle ki Dresden'den baslayıp Almanya sınırını biraz geçinceye kadar süren o şahane Elbe nehri eşliğindeki manzara bile sadece birkaç kere yüzümü pencereye döndürttü. Kitabın kahramanı Sina'nın, kaybettiği sevgilisi Çela'yi ve dünyanın en iyi yazarını arayışı elbette bunda etkiliydi. Ama, beni sayfalara asıl başlayan başka türlü bir şeydi. Kocaman bir sanat galerisi ya da devasa bir kütüphane gibiydi bu kitap. Her sayfada yeni bir yazar, yeni bir kitap, yeni bir tablo tüm gösterişiyle salınıyordu. Seç, beğen, al, oku! 


Bu bağlamda ufuk genişleten bir kitap tek kelimeyle.


Biraz moralim bozuldu açıkçası. Kendi kendime söylendim: "Bir de kendini cok okuyor zannediyorsun. Baksana bilmediğin, adını bile duymadığın neler var!" Ama, biraz düşününce kitap yolculuğunun sonu olmadığını, mutlaka eksik bir şeylerin kalacağını kendine tekrar hatırlatıyor insan.


Selçuk Altun'un kendi deyimiyle "kitapçoksever" olmaya daha çok yolum var sanırım...

Sel Yayıncılık, 2007 (14. Basım)
Selçuk Altun
1950 -

7 yorum:

  1. adını çok duyduğum ama hakkında bir şey bilmediğimi sizin sayenizde öğrendiğim kitap. O eksikliğin asla yerinin dolmayacağını bilmek insana hüzün veriyor. Ama çabalamaktan asla vazgeçmemek gerek. Hemen notumuzu alalım ve en kısa zamanda okuyalım. (niye çoğul konuşuyorum galiba kızım olduktan sonra dilime pelesenk oldu :) )
    ve "Ey Türk gencligi! Hem kitap okumazsin, hem de okuyanla alay edersin." sözüne de bayıldım tastamam durum öyle... Klişe sözdür ya "niye okuyorsun alim mi olcaksın?" alim olmak kötü bir şey galiba :S

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Seçuk Altun'un Kitap İçin 1 ve 2 okuduğum en güzel kitaplar arasında, okumadıysanız kaçırmayın.
    İyi dileklerimle.

    YanıtlaSil
  3. Selam, Kitap Icin'i biliyorum ama henüz okumadim. Okumak istedigim kitaplardan kendileri. Tesekkür ederim öneriniz icin.

    YanıtlaSil
  4. Hem tren yolculuğu güzel manzaralarla hemde kitap okumak. Çok kıskandım çok. Selçuk Altun'un Kurşun Lezzetini okumuştum. Dediğiniz gibi bu yazarı okudukça daha keşfedemediğimiz ne yazarla karşılaşıyoruz. Ama iyi ki onlar hep bizim önümüzde koşuyorlar. Yoksa ne yapardık? :)

    YanıtlaSil
  5. Kitapla birlikte cok keyifli bir yolculuk oldu gercekten. Diger kitaplarina da ugra derim. Hem keyifli hem de ufuk acici...

    YanıtlaSil
  6. SELÇUK ALTUN, BENİM YAZARIM:)

    SON KİTABINI EYLÜL 2010 DA BASMAYI PLANLIYOR, MERAKLA BEKLİYORUM.

    YanıtlaSil
  7. Bilmiyordum yeni kitabinin cikacagini. Güzel haber :)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails