9 Ocak 2012 Pazartesi

Ayşegül Devecioğlu - Başka Aşklar

* Geçen ay okumuş, ancak araya giren yılbaşı tatili sebebiyle yazıya dökememiştim "Başka Aşklar"'i. Sadece roman ve öyküleriyle değil, zaman zaman bianet.org'daki yazılarıyla da takip ettiğim yazarlarımızdan biri Ayşegül Devecioğlu. Son kitabını sayfama taşımadan yapamadım doğrusu. 

"Kuş Diline Öykünen" ismini verdiği ilk romanıyla girmişti kütüphaneme Ayşegül Devecioğlu. Ardından "Ağlayan Dağ Susan Nehir" vardı sırada. Kendi deyimiyle 'yerleşikliğin imkansız olduğunu bilen', 'yerleşik hayatı kekeleyerek yaşayan' çingeneleri sayfalarına taşıdığı, aynı zamanda 2008'de Orhan Kemal Roman Ödülü'ne layık bulunan kitabıydi bu. Yine bir roman beklerken kendisinden, "Kış Uykusu" başlığı altında topladığı, toplumsal sorunlara dokunan öyküleriyle çıktı karşımıza.

Ve şimdi 'Koltuk', 'Tek Çaresi Ölümmüş', 'En Çok Karşılaştığım Adam', 'Kötü', 'Kurşun Memed' ve 'Xet' isimli altı öyküden mükellef "Başka Aşklar" ile devam ediyor edebiyat serüvenine Ayşegül Devecioğlu. Başka coğrafyalar, başka insanlar ve başka hayatlar... Ve - adı üstünde - bambaşka aşklar... Varlığıyla değil,  yokluklarıyla aşklar... Bir türlü dile getirilememeleriyle aşklar çevrelese de bu altı öyküyü, Ayşegül Devecioğlu'nun diğer kitaplarına da içkin, kendisine sorun ettiği kimi konular da - örneğin cinsiyetçi ayrımlar ('Kötü'), bezen görünmeyen sınırlarla bazen de mayınlarla bölünen topraklar, hayatlar ('Xet') gibi - okurun gözlerine değiyor. Böyle olunca da çok katmanlı bir hal alıyor her öykü ve ilgi hep sıcak kalıyor.


Evet... Elde var iki roman, iki de öykü kitabı. Acaba eşitliği nasıl bozacak Ayşegül Devecioğlu? Bir romanla mı, yoksa yeni öyküleriyle mi? Yoksa bambaşka bir yazın türüyle mi çıkacak biz fani okurlarının karşısına? Merakla bekliyorum...


Metis Yayınları, 2011 (1. Basım)
Ayşegül Devecioğlu
1956 - 



4 yorum:

  1. çok utandım şimdi hiç ismini duymamış mıyım ya da hiç bir yazı okumamış mıyım , Ayşegül hanım için...??

    YanıtlaSil
  2. Kış Uykusu'ndaki Ziyaret unutulmazlarım arasında. Başka Aşklar da ise En çok Karşılaştığım Adamdaki Gövde betimlemesini unutamayacağım sanırım. Etkileyici, sert olduğu kadar da güçlü bir anlatımı var yazarın.

    YanıtlaSil
  3. Aglayan Dag Susan Nehir'i okumustum ben, begenmistim de, cok ilkel bi sekilde cezbolmustum, kitap kapagini begenip almistim hem de. ben bunu yazayim listeme, sen de onu.

    YanıtlaSil
  4. Ben de sert bir kalemi oldugu fikrindeyim. Belki de yasadiklarinin bir yansimasidir bu...

    Diger Aysegül Devecioglu kitaplarini oldugu gibi Aglayan Dag Susan Nehir'i de okudum. Galiba kendisi ne yazsa okurum diyebilecegim yazarlarimizdan biri.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails