29 Mayıs 2012 Salı

Haldun Çubukçu - Allahın Adamı

"En çok dağlara âşığıdım, ilme âşığıdım, okumaya, kimyaya; periyodik cetvele... Bir de spora."

Önce Kaan Arslanoğlu'nun soL'daki yazısıyla aklımın bir köşesine kazınmıştı "Allahın Adamı". Üzerine sevgili amcamın 'hararetli' tavsiyesi de eklenince kaçınılmaz olan - vaktinden biraz önce olsa da - gercekleşti ve ben de kendisi gibi bir solukta okuyuverdim bu ilginç biyografik romanı.

Neden mi? Her şeyden önce  oldukça özgün bir roman karakteri bu Emin Ünal, nam-ı diğer "Allahın Adamı". Ahali ona zır deli gözüyle baksa da, o, yürüdüğü ya da bir vasıta kullandığı görülmemiş, aşık olduğu dağlara koşan, dağlarda koşan, hep koşan biri... 40 yaşına kadar sarhoşlar, alkolikler, serseriler arasında geçen bir yaşam ve bir gün olağanüstü iradesi sayesinde, türlü eziyetlere katlanarak, tüm kötü alışkanlıklardan temelli bir kopuş, bir arınış... Ardından atletizmde ve kayakta rekorların peşinden koşuş... Bilime, özellikle de kimyaya, inanılmaz bir ilgi... Okumaya, öğrenmeye bitmek bilmeyen bir açlık... Her yönüyle inanılmaz bir adam, inanılmaz olduğu kadar hüzün dolu bir hayat hikayesi...

Hüznün yanında, kahkaha da gidiyor at başı... Roman boyu seyreden İç Anadolu ağzı ve yerel kelimelerin yoğun kullanımı bazen anlamayı zorlaştırsa da farklı bir lezzet, zenginlik katıyor romana. Hele Çerkez Anne'nin, deli oğlu 'İmin' ile paylaştığı ya da sevgisizlik ve iletişimsizlik sebebiyle paylaşamadığı yalnızlığı biraz olsun unutturan diyalogları yok mu, beni hem dakikalarca güldürdü hem de kederlendirdi.

"Allahın Adamı"'nı ben de hararetle okumanızı öneriyorum.

Doğan Kitap, 2011 (1. Basım)

Haldun Çubukçu (1958 - )

2 yorum:

  1. Merhaba Özgür,
    Blogunu birkaç ay önce bulmuş, baştan sona okumuş (sondan başa daha doğrusu), okunacaklar listemi güncellemiş ve alınacak kitaplara da yenilerini eklemiştim. Allahın Adamı da onlardan biriydi. Birazdan okumaya başlayacağım, ama öncesinde kitabı keşfetmemi sağlayan kitapsevere selam etmek istedim.
    Saygılar

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Seda,

    Benden de sana selam olsun. Umarim sen de benim gibi hem keyifle hem de hüzünle okursun Allahin Adami'ni.

    Özgür

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails