1 Kasım 2012 Perşembe

Mahir Ünsal Eriş - Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde

Yüksek 'volume'da Ferdi Tayfur çalar mıydı bizim evde? O kendine has, ağlak ve bir o kadar titrek ses kulaklarımda bangır bangır bangırdadı mı hiç? Geçmişe dalıp gidiyorum da, oltaya daha çok 'Akşam Güneşi' ve 'Yalnızım Dostlarım' takılıyor. Aile repertuarının arabesk kanadında Orhan Gencebay ve İbrahim Tatlıses öne çıkıyor. Sahne onların! Ferdi Tayfur ile tanışmamı ise müzik kutusuna değil başka bir kutuya, gün geçtikçe daha da aptallaşan aptal kutusuna borçluyum. Daha açık yazmam gerekirse Ferdi'nin sesi gibi salya sümük Türk filmlerine...

Ütü yapmayı - hala - çok seven canım annemin bir numaralı yoldaşıydı Yeşilçam. Bir de koltuğun bir köşesine sessiz sedasız ilişen bendeniz. Ütüden çıkan buharın buğulandırdığı camlara, kah adaşı Türkan Şoray'ın akıttığı gözyaşları vurur kah Cüneyt Arkın'ın silahından çıkan kör bir kurşun isabet ederdi kaşla göz arasında. 'Selvi Boylum Al Yazmalım'ı mest olmuş bir biçimde sonuna kadar getirip rahatlamışken, 'Kadir İnanır mı Ahmet Mekin mi?' sorunsalı çıkardı karşımıza pat diye. Önce gözlerimizin içine bakar, sonra da üçüncü bir yolun olabileceğini aklımıza bile getirmeden sorardık sessizce: Hangisi Asya? 'Dönüş'ü Seha Okuş'un müthiş sesi eşliğinde duygulu duygulu seyrederken bilebilir miydik hayatın beni de Almanya'ya sürükleyeceğini ha güzel annem? Bunlar şanslı günümüzdeysek başımıza gelenlerdi elbet. Bazen de - kör talih - Ferdi Tayfur belirirdi ekranda. Başlardı haykırmaya. Daha doğrusu ağlamaya. Yani ben öyle zennederdim. İşte böyle öğrendim 'Huzurum Kalmadı'yı, 'Batan Güneş'i, 'Merak Etme Sen'i. Sonra mı? Sonra da çok merak etmedim kendisini ne yalan söyleyeyim.

Farkındayım; Ferdi ve bangır bangır çalışı dışında tek kelam etmedim, - neredeyse - yaşıtım Mahir Ünsal Eriş'in yazdıklarıyla kesişen. Ama, - neredeyse - yaşıt olmamız ve sımsıcak öyküleri sebep oldu geçmişi anmaya, - Oğuz Atay'ın unutulmaz öyküsü 'Unutulan'a selamla - tavan arasına kaldırıp yalnızlığa terk ettiğim çocukluğumu - en azından bir kısmını - gün yüzüne çıkarmaya. 

İletişim Yayınları, 2012 (2. Basım)

Mahir Ünsal Eriş (1980 - )

2 yorum:

  1. Kitabı yeni aldım, okuyacağım:)
    Anlatım çok güzeldi, keyifle okudum...

    YanıtlaSil
  2. Tesekkürler... Samimi bir anlatimi var Mahir Ünsal Eris'in. Ve o samimiyet beni cocukluguma götürdü yazmaya calistigim gibi.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails